Köpvillkor

Dessa allmänna villkor och avtalsförhållande gäller mellan kund och Teknikdepan.se (Wetterå Invest AB 556866-7504 )

Orderhantering

Vid beställning ingår kunder i ett avtal om köp när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. Kunder kommer då få en automatiserad orderbekräftelse till den angivna mailadressen. Orderbekräftelsen bör alltid kontrolleras av kunden så att alla uppgifter är korrekta. Om något skulle vara felaktigt behöver kunder kontakta teknikdepan.se genom info@teknikdepan.se och måste göras innan beställningen är behandlad och skickas från oss.
Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel.

Betalning

Samtliga priser i webbutiken visas inklusive moms. Eventuella fraktavgifter kan tillkomma och visa i sådana fall i kassan. Följande betalningsmetoder erbjuder vi:
Kortbetalning:
Genomför ditt köp med hjälp av ditt American Express, VISA eller Mastercard,. Efter att du bekräftat ditt köp i kassan kommer du få ange dina kortuppgifter för att slutföra betalningen.
Vi använder oss av de säkerhetsstandarder som gäller för de olika kortnätverken Verified by Visa, Mastercard SecureCode och Safepay/American Express SafeKey.
Swish:
Du som ansluten till Swish kan genomföra betalning som dras direkt från ditt bankkonto. Öppna Swish-appen på din mobila enhet och godkänn betalningen via ditt mobila Bank-ID för att slutföra köpet.

Avbeställning

Om kunden avbeställer vara efter att avtal har ingåtts förbehåller sig återförsäljaren rätten att debitera en ersättning som motsvarar 10 procent av orderns totala summa eller högre belopp om återförsäljaren kan bevisa att skadan är större.

Äganderätt

Återförsäljaren äger varan till denne erhållit full betalning från kund. Återförsäljaren äger rätten att återta varan om kunden inte fullgör betalningsskyldigheter. Vid överlämnandet av varan övergår ansvaret till kunden gällande risker för skador eller dylikt.

Leverans och leveranstid

Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar.

Garanti och reklamation

Garantitiden är 1 år om inte annat anges (undantaget utförsäljningsvaror med 3 månaders funktionsgaranti). Förslitningsskador och förbrukningsartiklar som batterier, vätskor, glödlampor mm. är undantagna från garantin. Vidare gäller ej garanti vid skada orsakad av kund genom olycka/oaktsamhet. Kontakta alltid oss innan du skickar en reklamation. Kunden står för all frakt i samband med garanti. Kunden har 3 år på sig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Det kan vara ett fabrikationsfel eller annat. En garanti med kortare giltighetstid fråntar inte kunden reklamationsrätten. När garantitiden löpt ut är kunden skyldig att bevisa att felet fanns där från början.

OBS! Alla leverans till oss skall skickas med Postnord Företagspaket/Parcel/Hempaket, DHL, Schenker (eller annat fraktsätt med utkörning) till nedanstående adress
(VIKTIGT! paket skickade som Posten MyPack, Bussgods utan utkörnig etc. kommer INTE att komma fram direkt till oss och går därför i retur och fraktbolaget kommer debitera avsändaren alla fraktavgifter inklusive returfrakt):
Teknikdepån
”Retur”
Dynamovägen 7
591 61 Motala


OBS! Varan skall levereras väl förpackad så att orginalförpackningen ej skadas.
Glöm ej bifoga felbeskrivning samt till vilken adress produkten skall retuneras.
Har du inga egna avtal för paket till företag är det enklast är om du använder https://fraktjakt.se/ 
Där väljer du att  mottagare är företag. (viktigt)
Det som även är superviktigt är att du väljer ett fraktsätt med utkörning. (annars kommer leveransen inte komma fram till oss)
Denna symbolen under texten ”Utkörning” ska vara färgad och visar att tjänsten har utkörning.  Då kommer det fungera.

Force Majeure

Vid force majeure, det vill säga extrema väderhändelser, strejk, krig, leverantörs- transportproblem, valutafluktuationer, lagstiftning etc. har både kund och återförsäljare rätt till förlängning av uppgörelsetiden för affären. Om detta övergår 60 dagar har båda parter rätt att häva detta avtal skriftligen utan rätt till ersättning.

Integritet

För att kunna ge er offert för varor och tjänster behöver vi behandla era kunduppgifter. Vi värnar om din integritet och behandlar personuppgifter på ett säkert sätt enligt lagkrav. Läs mer om vår integritetspolicy här.

Tvist

Tvist vid tolkning eller tillämpning av avtal ska göras av svensk domstol enligt svensk lag eller i vissa fall prövas av allmänna reklamationsnämnden. Allmänna reklamationsnämndens bedömning är en rekommendation för hur tvisten bör lösas.